‘Veestapel naar je hart’: CRV-Event op 11 juni 2016

feb
CRV Event 11 juni 2016

CRV organiseert ‘Veestapel naar je hart’, een uniek event voor iedereen die met hart en ziel werkt aan een veestapel die past bij zijn/haar bedrijfsdoelen. Tijdens dit event wordt de beste veestapel van Nederland gekozen en in het zonnetje gezet. ‘Veestapel naar je hart’ vindt plaats in de IJsselhallen te Zwolle.

Veel veehouders zijn dagelijks gepassioneerd bezig om het beste uit hun koppel koeien te halen. CRV herkent deze passie en vindt dat dit een eigen evenement verdient. Toen de Nationale Rundvee Manifestatie (NRM) naar 2017 werd verplaatst, dacht CRV na over een alternatief. Het resultaat – ‘Veestapel naar je hart’ – is een event met een heel speciale opzet.

Beste veestapel van Nederland
Uniek tijdens het CRV-Event is de presentatie en bekroning van ‘De beste veestapel van Nederland’. CRV organiseert de komende maanden voorrondes voor deze speciale verkiezing. Zes genomineerde veehouders zullen op 11 juni een afvaardiging van hun koeien presenteren tijdens het CRV-Event. Daarbij zal bekendgemaakt worden welke veehouder volgens collega-veehouders en vakjury over de beste veestapel van Nederland beschikt. In de competitie draait het om veestapels die gezond en efficiënt presteren en zodoende bovengemiddeld renderen. Adviesbureau Smolders AGRO Advies zal als externe partij CRV ondersteunen bij de verkiezing van de ‘Beste veestapel van Nederland’.

Naast de competitie zullen ook nog drie jonge bedrijfsopvolgers in Zwolle hun visie op de veestapel laten zien én een selectie van hun eigen koeien tonen.

Bouwstenen voor de veestapel
Goede stieren zijn een eerste stap om een veestapel naar je hart te bouwen. CRV heeft op dat vlak veel te kiezen en zal tijdens het CRV-Event maar liefst tien dochter- en demonstratiegroepen tonen van topstieren die elk hun eigen accent leggen op de veestapel.

Ontmoetingsplein vol koeien
‘Veestapel naar je hart’ biedt een ontmoetingsplein waar veehouders ervaringen kunnen uitwisselen over wat hen bezighoudt met betrekking tot hun dieren. Verschillende partijen uit de melkveesector zullen naast CRV aanwezig zijn om kennis op dit vlak te delen. Veevoerproducent ForFarmers is als partner verbonden aan het CRV-Event en zal als zodanig ook op het ontmoetingsplein aanwezig zijn.

Met de verkiezing van de beste veestapel van Nederland, de koeien van jonge bedrijfsopvolgers en de CRV-dochtergroepen zal er een ongekend aantal koeien op het ontmoetingsplein aanwezig zijn. Praten over koeien, tussen koeien; dat is: ‘Veestapel naar je hart’.

Wilt u meedoen? Aanmelden kan online t/m maandag 21 maart.