Regeren is vooruitzien met het vernieuwde CRV Mineraal

okt
Veehouder Rob Giessen (30) uit Angeren (Gld.)

Mede in het licht van de fosfaatdiscussie willen veehouders vroegtijdig weten hoeveel mest zij moeten afvoeren en de bedrijfsvoering daarop afstemmen. Het vernieuwde CRV Mineraal is hierbij het ultieme hulpmiddel. Vanaf vandaag kunnen veehouders en adviseurs gebruikmaken van deze slimme oplossing.

Het meestgebruikte systeem voor mineralenmanagement, CRV Mineraal, staat al ruim tien jaar bekend als dé tool voor een gemakkelijke en betrouwbare mestboekhouding. CRV Mineraal is volledig vernieuwd, waardoor het nu een uniek sturingsinstrument is voor veehouders en adviseurs. Zij kunnen ver vooruitkijken en hebben tot op perceelsniveau de mineralenhuishouding in beeld.

Het effect van beslissingen doorrekenen
Door het opstellen van een voortschrijdend plan met CRV Mineraal is de hoeveelheid af te voeren mest precies bekend. Veehouders en adviseurs kunnen het effect van bepaalde bedrijfsbeslissingen hierop van tevoren doorrekenen. Voorbeelden hiervan zijn veranderingen in het areaal, het gewas op de percelen en veranderingen in de (jong)veebezetting.

Door meer automatisch ingeladen data is de gerealiseerde werkelijkheid ten opzichte van het voortschrijdende plan het hele jaar duidelijk zichtbaar. Veehouders kunnen het vergrote inzicht in de mest- en mineralensituatie onder andere gebruiken om tijdig overeenkomsten voor mestafzet af te sluiten in perioden waarin dit prijstechnisch interessant is.

Vooraf sturen in plaats van achteraf reageren
Het vernieuwde CRV Mineraal biedt veehouders en adviseurs op een makkelijke manier meer inzicht en extra doorberekeningsmogelijkheden. Zij kunnen daardoor veel beter vooraf sturen in plaats van achteraf reageren. Daarbij zijn er handige nieuwe functies beschikbaar, waaronder:

• het maken van een bemestingsplan met een druk op de knop;
  • een automatische koppeling tussen percelen en bodemonderzoeken. Hierbij staan de percelen, inclusief het gewas dat erop staat, duidelijk op een kaart weergegeven;
  • een zeer overzichtelijk digitaal dashboard, met onder meer een jaarkalender en handige attentielijsten.

Met het vernieuwde CRV Mineraal kijken veehouders en adviseurs vooruit en dat bespaart tijd, geld en ergernis. De vele gebruikers van CRV Mineraal worden automatisch omgezet naar de nieuwe versie van het programma. Zij kunnen zoals gebruikelijk inloggen op www.crvmineraal.nl en direct gebruikmaken van de nieuwe mogelijkheden.

Benieuwd hoe het werkt? Log direct in op crvmineraal.nl en ervaar het zelf

Lees meer over het vernieuwde CRV Mineraal

CRV organiseert in november en december een reeks masterclasses en webinars.