De genomineerden zijn bekend!

apr
De beste veestapel van Nederland

Na een strenge selectie heeft de vakjury uit 116 inzendingen voor ‘De beste veestapel van Nederland’ 18 bedrijven geselecteerd die strijden om een finaleplaats. De kandidaten presenteren zich in drie regionale voorrondes en uiteindelijk komen zes finalisten op 11 juni, met koeien, naar het CRV-Event in Zwolle.

Het niveau van de inzendingen voor ‘De beste veestapel van Nederland’ was bijzonder hoog. Arie Hamoen, voorzitter van de vakjury: ‘Alle inzenders hebben een geweldig koppel koeien, dat maakte het selecteren extra moeilijk. Uiteindelijk hebben we de nadruk gelegd op bedrijven die echt op alle fronten sterk scoren.’

De vakjury heeft de bedrijven, en vooral de veestapels, op allerlei zaken doorgelicht. Het genetisch niveau, de technische en economische prestaties van de dieren en de visie van de ondernemers kwamen hierbij aan de orde. Verspreid over drie regio’s werden vervolgens 18 bedrijven geselecteerd.
Genomineerde bedrijven

Regio Noord Regio Oost Regio Zuid-West
v.o.f. Euving F.H.G. en G.A.van Rossum-Nijenhuis v.o.f. J.T.J. Verkerk
Mts. Nijhof en H.M. Nijhof-Scholten Winter’s Farm v.o.f. Pijnenburg-Claassen
Firma Rooker Melkveebedrijf Legters Melkveebedrijf De Leeuw
J. P. en A. van Erp A.J. en B.M. van Dee-Voorsluijs Mts. Van Middelaar
Mts. A. en A. van der Burg-Versteeg Mts. H. E. en R. Dijkman-Lubberdink v.o.f. Agrarisch bedrijf Molenburg
v.o.f. Van Dijk de Sain Melkveebedrijf Breimer-Bilderbeek v.o.f. W.D. Eikelenboom

Regionale voorrondes met interessante seminars
Van de genomineerden mogen zes veehouders (twee per regio) op 11 juni als finalist naar het CRV-Event in Zwolle. Collega-veehouders kunnen daarvoor online stemmen op hun favoriete veehouder of zij kunnen hun stem uitbrengen tijdens een van de drie regionale bijeenkomsten die CRV organiseert op 18, 19 en 21 april.

De genomineerde bedrijven uit de betreffende regio stellen zich op die regiobijeenkomsten uitgebreid voor. Deze voorstelrondes worden gecombineerd met interessante seminars die inspelen op de actualiteit rond fosfaatrechten en de aanhoudende lage melkprijs. De seminars hebben als titel:

• Meer melk per kilo fosfaat (door ForFarmers en CRV)
  • Tips voor de succesfactoren op uw bedrijf (Smolders AGRO Advies)

Vanwege de grote belangstelling is het voor geïnteresseerden noodzakelijk om zich vooraf aan te melden via crv4all.nl/debesteveestapel. Daar staat ook waar en wanneer de bijeenkomsten plaatsvinden.