CRV verkoopt 50% aandeel in ST Brazil

jul
Kudde Nelores

CRV heeft haar 50% aandeel in de joint venture ST Brazil verkocht aan Sexing Technologies, dat daarmee nu 100% van de aandelen in handen heeft. CRV blijft gesekst sperma van hoge kwaliteit leveren aan de Braziliaanse markt, van zowel Braziliaanse als van Europese en Amerikaanse stieren.

CRV levert een ruim aanbod van gesekst sperma aan de Braziliaanse markt, van een breed scala aan stieren. Dit aanbod omvat zowel sperma van lokaal gefokte stieren als van Europese en Amerikaanse stieren.

Terwijl ST Brazil de focus legt op de productie van gesekst sperma van lokale stieren in Brazilië, verwacht CRV dat de komende jaren juist de vraag naar gesekst sperma van Europese en Amerikaanse stieren zal toenemen. Op basis van deze verwachting heeft CRV ervoor gekozen om zijn aandelen in ST Brazil te verkopen aan Sexing Technologies.

Directievoorzitter Roald van Noort van CRV: ‘We hebben altijd naar tevredenheid deelgenomen in de joint venture met Sexing Technologies, maar we willen nu meer focussen op het ontwikkelen van fokkerij- (genomics) en managementoplossingen in de Braziliaanse markt.’

Met de verkoop van de CRV-aandelen in ST Brazil verandert er voor Braziliaanse klanten in de praktijk niets. CRV gaat door met het aanbod van gesekst sperma van lokale stieren. Het sperma wordt gesekst bij ST Brazil, nu onder 100% eigenaarschap van Sexing Technologies.