CRV Mineraal-gebruikers: geen dubbele invoer in KringloopWijzer

jan

Melkveehouders die gebruikmaken van CRV Mineraal, hoeven minder gegevens handmatig in te voeren in KringloopWijzer. ZuivelNL bouwt aan een oplossing waarmee in CRV Mineraal ingevoerde gegevens met betrekking tot 2015 digitaal kunnen worden ingelezen in de centrale database KringloopWijzer.

Melkveehouders die met CRV Mineraal hun bemestingsplan opstellen, voeren daarvoor gegevens in die ook voor de KringloopWijzer belangrijk zijn. Aanvankelijk zouden de gegevens over 2015 opnieuw handmatig ingevoerd moeten worden in de centrale database KringloopWijzer. ZuivelNL heeft echter bekendgemaakt dat het uploaden van de betreffende gegevens in KringloopWijzer mogelijk zal worden. Wanneer ZuivelNL de nieuwe mogelijkheid voor het invoeren van gegevens gereed heeft, is nog niet bekend. CRV Mineraal is er al klaar voor en haar gebruikers wordt hierdoor dubbel werk bespaard.

Uitleg over hoe hoe CRV Mineraal inspeelt op de KringloopWijzer.

Indienen kringloopwijzer verlengd tot 1 mei 2016
Zuive NL kondigde 14 januari jl. aan dat melkveehouders die de KringloopWijzer moeten invullen (melkveehouders met een fosfaatreferentie groter dan nul) hiervoor twee maanden langer de tijd krijgen. De deadline is nu 1 mei 2016.

Intussen neemt de media-aandacht voor de mestproblematiek binnen de melkveehouderij toe. Een voorbeeld daarvan is een uitzending van Nieuwsuur (NPO, 19 januari ’16) waarin veehouders en sectorpartijen aan het woord komen.

Introductie vernieuwde applicatie CRV Mineraal
CRV komt in het voorjaar met een nieuwe oplossing die het huidige CRV Mineraal gaat vervangen. Waarom een nieuwe oplossing? Vanwege de kwaliteitsborging wil ZuivelNL dat alle benodigde gegevens rechtstreeks, vanuit de bron in KringloopWijzer ingebracht worden. Voorbeelden van rechtstreekse bronnen zijn de veehouder zelf, de zuivelorganisatie, de veevoerlevarancier en voer- en bodemlaboratoria.

CRV wil voorkomen dat u voor de mestboekhouding en het bemestingsplan zaken dubbel moet invoeren. Daarom maakt CRV in 2016 een koppeling met de KringloopWijzer, zodat alle gegevens die daar worden ingebracht ook door CRV Mineraal ingelezen kunnen worden. Zo voldoet u in een keer aan alle regelgeving met betrekking tot de mestwetgeving en de KringloopWijzer. Bovendien heeft u optimaal inzicht in de mineralenstromen op uw bedrijf. Eenvoudiger kan het niet!