Blog: ‘Ik ben dankbaar dat ik hier kan staan’

jun

Afgelopen weekend zijn de leden van het CRV-team aangekomen bij de Alpe d’Huez. CRV-inseminator Leendert van Everdingen heeft zijn eerste Franse trainingsrondjes gemaakt. Leendert vertelt waarom hij meedoet en hoe het is om bij de berg te zijn.

Vanaf september vorig jaar heb ik me op het project Alpe d’HuZes gestort. Het heeft mij energie gekost (6.000 km op de teller) maar nog veel meer inspiratie opgeleverd. Mijn motivatie om hieraan mee te doen is de grote dankbaarheid dat ik gezond en in de kracht van mijn leven ben. Ik realiseer me heel goed dat dit niet vanzelfsprekend is: mijn beide ouders zijn overleden aan de gevolgen van kanker. Dit jaar ben ik 52 geworden, de leeftijd waarop mijn moeder overleed. Dit was voor mij dé reden om mij zowel fysiek als financieel in te zetten voor Alpe d’HuZes.

Support van veehouders
Door het delen van mijn persoonlijke motivatie met familie, vrienden, collega’s en veehouders is het me gelukt om het streefbedrag van € 3.500 ruimschoots te overtreffen! Ik ben bijzonder blij en verrast door de grote steun en support die ik heb gekregen van vele veehouders. Zo hield de Veeteeltstudieclub Krimpenerwaard een rundveevideokeuring waarvan de opbrengst geheel ten goede kwam aan Alpe d’HuZes: een groot succes.

Eerste training
Dit weekend ben ik met mijn vrouw aangekomen in Frankrijk, net als de andere teamleden. We zijn er klaar voor: met prima conditie, goede zin, gezonde spanning en liefdevolle steun van familie en vrienden. In deze dagen hebben we tijd voor de laatste voorbereidingen en kunnen we wennen aan de hoogte. De sfeer in de groep is heel gezellig. Gistermorgen hebben we – na een stevig ontbijt – een eerste training op de berg gehad, onder leiding van coach Ronald Boogaard. Het ging super: het weer is prachtig en de benen voelen goed.

Dichter bij de hemel
’s Avonds bezochten we de openingsbijeenkomst van Alpe d’HuZes. Een zeer mooie en indrukwekkende ontmoeting waarbij we onder meer konden luisteren naar het lied ‘Dichter bij de hemel kom ik niet’. Vandaag stonden we opnieuw op de trappers voor een mooie, zware training in de prachtige Alpen. Zodat we aanstaande donderdag klaar zijn voor de uitdaging om de berg meerdere malen te beklimmen. Ik ga ervoor!

Leendert van Everdingen
Inseminator bij CRV