Strijd om de beste veestapel van Nederland barst los

apr
Finalisten regio Noord

De zes melkveehouders die strijden om de titel ‘Beste veestapel van Nederland’ zijn bekend. Naast de vakjury stemden duizenden collega-veehouders op hun favoriet voor een finaleplaats tijdens het CRV-Event ‘Veestapel naar je hart’ in Zwolle.

De belangstelling voor de ‘Beste veestapel van Nederland’ is overweldigend. De achttien genomineerden presenteerden zich tijdens regionale bijeenkomsten aan honderden veehouders die hun stem uitbrachten op hun favoriet. Daarnaast stemden duizenden belangstellenden online. Samen met de vakjury leidde dit tot de selectie van zes finalisten:

Finalisten regio Noord:
Firma Rooker uit Aartswoud (N.H.)
J., P. en A. van Erp uit Midwolda (Gr.)

Finalisten regio Oost:
F.H.G. en G.A.van Rossum-Nijenhuis uit Nieuw Heeten (Ov.)
Mts. Winter-Schuiterd (Winter’s Farm) uit Vriezenveen (Ov.)

Finalisten regio Zuid-west:
Vof Pijnenburg-Claassen uit Sprundel (N.Br.)
Mts. Van Middelaar uit Sterksel (N.Br.)

Finalisten Beste veestapel-web

V.l.n.r: Rooker, Van Erp, Van Rossum-Nijenhuis, Winter’s Farm, Pijnenburg-Claassen en Van Middelaar.

De finalisten presenteren op 11 juni hun visie én een aantal koeien tijdens het CRV-Event. Twee weken daarvoor, op 27 mei, opent CRV online de mogelijkheid voor veehouders om hun stem uit te brengen op de door hen beoogde kampioen. Samen met de vakjury bepalen zij wie zich straks de trotse eigenaar mag noemen van de ‘Beste veestapel van Nederland’.

Young herdmanager of the year
Ook de strijd om de ‘Young herdmanager of the year’ vindt plaats tijdens het CRV-Event. Deze titel zal gaan naar die jonge veehouder die het best zijn visie op melkveehouderij en zijn kijk op de toekomst van zijn veestapel kan presenteren. Veel jonge veehouders vulden hiervoor een vragenlijst in, op basis waarvan een vakjury drie finalisten selecteerde. Tijdens het CRV-Event delen zij hun visie op de veestapel met het publiek. De drie finalisten zijn:

In mei verschijnen online filmpjes van deze drie finalisten. Belangstellenden kunnen vanaf 27 mei online én tijdens het CRV-Event stemmen op hun favoriet voor de titel ‘Young herdmanager of the year’.

Veel veehouders zijn dagelijks gepassioneerd bezig om het beste uit hun koppel koeien te halen. CRV herkent deze passie en stelt deze centraal in het event ‘Veestapel naar je hart’. Met de verkiezing van de ‘Beste veestapel van Nederland’ en de ‘Young herdmanager of the year’ kunnen veehouders zelf die passie laten zien aan collega’s én aan belangstellenden binnen en buiten de sector.

Bekijk de fotoverslagen van de regionale voorrondes van Noord, Oost en Zuid-West op onze Facebookpagina.