Waarmee kunnen we u helpen?

VKI

Hoe controleer ik of de VKI-melding is gedaan?

Om te controleren of een VKI-melding is gedaan gaat u naar VeeManager – Module Registratie en kiest u voor Geplande afvoer en VKI.

U past de zoekcriteria aan door de data te wijzigen. Nadat u op ophalen heeft geklikt komt de melding in de lijst bij het dier te staan. Staat er https://kennisbank.crv4all.com/sites/default/files/VKI.PNG achter een dier dan is de VKI-melding gedaan.

Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

Hoe kan ik via de Voice Response (telefoon) een VKI-melding doen?

Het telefoonnummer van de Voice Response is 0900-2023030 (0,35 cent per gesprek plus de gebruikelijke belkosten).
Onder optie 7 in het keuzemenu kunt u de VKI-melding doen.
U kunt alleen een VKI-melding via de Voice Response doorgeven als er geen bijzonderheden te melden zijn qua gezondheid van het dier.
Standaard zijn alle vragen in het VKI-formulier van de Voice Response beantwoord met ‘Nee’. Zijn er wel bijzonderheden, zoals antibiotica gebruik? Voer de VKI-melding in via VeeManager of neem contact op met de Klantenservice. Zij voeren dan de VKI-melding voor u in.

Voor meer informatie over het doen van een VKI-melding via VeeManager gaat u naar Hoe voer ik via VeeManager een VKI-melding in?

Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

Hoe voer ik via VeeManager een VKI-melding in?

Ga naar VeeManager – Module Registratie en kies voor VKI-melding. Vul op het formulier het diernummer, het werknummer of het levensnummer in. Kies voor een VKI-melding in verband met slacht bij type voor de optie slacht. De andere invulvelden hoeven niet ingevuld te worden. Kies voor opslaan.

Bijzonderheden
Alle vragen in het VKI-formulier zijn standaard beantwoord met ‘Nee’. Moeten er bijzonderheden gemeld worden in het VKI-formulier? Aanpassingen in het VKI-formulier doet u via de knop ‘Wijzig VKI’. 

Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

Ik krijg een foutmelding bij het doen van een VKI-melding. Wat moet ik doen om een dier toch VKI te kunnen melden?

Krijgt u een foutmelding te zien, zoals  ‘U kunt geen geplande afvoer / VKI melden omdat uw veehouderijbedrijf volgens de administratieve controle niet voldoet aan de eisen die de PVV Verordening registratie en verantwoording antibioticagebruik runderen voorschrijft’ ?

Neem contact op met de helpdesk van MediRund via het telefoonnummer 0900-6334786 of met uw controlerende instantie. Er is iets niet in orde met uw antibioticaregistratie.

Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

Wat is een VKI-melding (VoedselKetenInformatie)?

Om de voedselveiligheid te garanderen is Voedselketeninformatie (VKI) voor rundvee vanaf 1 januari 2010 ingesteld. Rundveehouders zijn door de overheid verplicht om alle informatie die van invloed kan zijn op de kwaliteit en de veiligheid van het vlees van het te slachten rund voor de slacht beschikbaar te stellen aan de slachthuizen. Daarom stellen we bij een VKI-melding automatisch de VKI-vragen.

De vragen hebben betrekking op:

  • de herkomst van het dier;
  • de gezondheidsstatus van het dier;
  • informatie met betrekking tot medicijngebruik en wachttermijnen;
  • informatie omtrent het gebruik van droogzetters bij de betreffende koeien;
  • naam en adres van de dierenarts.

De VKI-melding komt digitaal beschikbaar voor het slachthuis.

Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?