Waarmee kunnen we u helpen?

Stamboek & Registratie

Hoe vraag ik een paspoort aan?

U kunt een paspoort aanvragen via:

  • VeeManager
  • De Klantenservice
  • Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

VeeManager

Ga naar: https://apps.crv4all.nl/veemanager/menu/paspoort

Controleer het e-mailadres en vul de levensnummers in. Klik dan twee keer op OK. De bestelling is nu ingevoerd.

Bijzonderheden:

  • Een paspoort is drie werkdagen na afgifte geldig. De dag van aanvraag telt niet mee.
  • Na invoer en controle door het RVO worden de paspoorten naar het opgegeven e-mailadres gestuurd.
  • U krijgt per aangevraagd paspoort één mail. U vindt het paspoort in de bijlage.
Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and
Terms of Service apply.

Ik krijg een foutmelding bij het doen van een VKI-melding. Wat moet ik doen om een dier toch VKI te kunnen melden?

Krijgt u een foutmelding te zien, zoals  ‘U kunt geen geplande afvoer / VKI melden omdat uw veehouderijbedrijf volgens de administratieve controle niet voldoet aan de eisen die de PVV Verordening registratie en verantwoording antibioticagebruik runderen voorschrijft’ ?

Neem contact op met de helpdesk van MediRund via het telefoonnummer 0900-6334786 of met uw controlerende instantie. Er is iets niet in orde met uw antibioticaregistratie.

Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and
Terms of Service apply.

Ik wil een afstammingsonderzoek laten uitvoeren. Hoe vraag ik dit aan?

U vraagt een afstammingsonderzoek aan via de Klantenservice.

De Klantenservice neemt uw aanvraag in behandeling. U krijgt het benodigde materiaal voor het nemen van haarmonsters thuis gestuurd. Als het haar getrokken is, stuurt u dit in de bijgeleverde retourenvelop naar het Van haeringen lab.

Het Van haeringen Lab voert in opdracht van CRV het onderzoek uit. Wanneer de uitslag bekend is ontvangt u, als aanvrager, deze. De uitslag wordt ook bij CRV verwerkt. Wanneer bij een dier een wijziging wordt doorgevoerd en u afnemer bent van registratiekaarten dan ontvangt u een nieuwe registratiekaart.

Het onderzoek zelf neemt ongeveer drie weken in beslag.

Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and
Terms of Service apply.

Ik wil een I&R melding invoeren, maar krijg de foutmelding: Geen toegang tot I&R, MFIRD – 00342 – Geen door de opgegeven houder verleende machtigingen gevonden. Wat moet ik doen?

Bij het RVO (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland) is er geen machtiging voor CRV vastgelegd. Informatie over hoe u deze machtiging alsnog kunt vastleggen vindt u bij Hoe leg ik de machtiging voor CRV vast op de site van het RVO?

Een machtiging is noodzakelijk. Als deze ontbreekt:

  • kunt u meldingen alleen via het RVO doen
  • kunt u zelf geen meldingen doen via de systemen van CRV
  • kan CRV geen meldingen voor u doen
Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and
Terms of Service apply.

Waar kan ik een geleideformulier importrunderen EU-Landen vinden?

U kunt het formulier vinden op de site van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) http://mijn.rvo.nl.
Voer in de zoekfunctie ‘geleideformulier importrunderen’ in om bij het formulier te komen.

Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and
Terms of Service apply.

Waarom kan ik geen meldingen doen in het I&R en krijg ik de fout ‘MFIRD-00164 – Het relatienummer van de houder is niet bekend’?

Heeft u altijd meldingen gedaan en is dat nu niet meer mogelijk? Wellicht heeft de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) iets aan uw gegevens aangepast.

Dit is waarschijnlijk het geval als u op geen enkele manier I&R meldingen kunt doen (meestal gedurende één week). Normaal gesproken brengt RVO u schriftelijk op de hoogte voordat ze uw gegevens aanpassen. Neem contact op met het RVO als dat nu niet gebeurd is.

Voorbeelden van gegevens die het RVO gewijzigd kan hebben:

  • Kamer van Koophandel nummer
  • Naam
  • Adres (gegevens)

Heeft het RVO geen wijziging in uw gegevens doorgevoerd en krijgt u toch genoemde fout? Neem dan contact op met de Klantenservice.

Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and
Terms of Service apply.

Wat is een VKI-melding (VoedselKetenInformatie)?

Om de voedselveiligheid te garanderen is Voedselketeninformatie (VKI) voor rundvee vanaf 1 januari 2010 ingesteld. Rundveehouders zijn door de overheid verplicht om alle informatie die van invloed kan zijn op de kwaliteit en de veiligheid van het vlees van het te slachten rund voor de slacht beschikbaar te stellen aan de slachthuizen. Daarom stellen we bij een VKI-melding automatisch de VKI-vragen.

De vragen hebben betrekking op:

  • de herkomst van het dier;
  • de gezondheidsstatus van het dier;
  • informatie met betrekking tot medicijngebruik en wachttermijnen;
  • informatie omtrent het gebruik van droogzetters bij de betreffende koeien;
  • naam en adres van de dierenarts.

De VKI-melding komt digitaal beschikbaar voor het slachthuis.

Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and
Terms of Service apply.