Waarmee kunnen we u helpen?

I&R

Er wordt een pincode gevraagd in de I&R Voice Response. Wat moet ik doen?

Voer uw zelfgekozen vier-cijferige pincode direct in in het Voice Response menu (0900-2023030). Voer deze code vervolgens nogmaals in ter bevestiging. Hiermee is uw pincode vastgelegd.
Vanaf 1 oktober 2015 bent u verplicht om de applicatie met een pincode te beveiligen om misbruik te voorkomen. Dieren kunnen anders van uw UBN nummer aan- of afgevoerd worden, zonder dat u dat zelf weet. 

  • De pincode moet uit vier cijfers bestaan. Deze mogen niet gelijk zijn aan de laatste vier cijfers van het UBN nummer.
  • U hoeft het invoeren van de pincode NIET te bevestigen met een #. Doet u dat wel dan is de invoer onjuist.
  • Wilt u de pincode wijzigen? Kies voor optie 9 in het menu en voer een nieuwe pincode in
  • Bent u de pincode kwijt/vergeten? Neem contact op met de Klantenservice.
Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

Hoe leg ik de machtiging voor CRV vast op de site van het RVO?

Machtigingen kunt u zelf vastleggen op de site van het RVO. Volg hiervoor de volgende stappen:

Ga naar http://www.rvo.nl

  • Klik rechts bovenaan ‘inloggen op mijn.rvo.nl’
    • Log in met eHerkenning of DigiD
  • Ga rechts bovenaan naar ‘Mijn dossier’
    • Klik op ‘Dieren en Percelen’
      • Klik op ‘Identificatie en Registratie van dieren’
  • Klik op het plaatje van Boerderij ‘bedrijfsgegevens’
    • Machtigingen>beheren Machtiging>Verstrekken Machtiging. Vul hier de volgende gegevens in:
      • Machtigingen DOOR mij aan andere relatie
      • Relatienummer RVO.nl
      • Relatienummer: 202243419 (CRV)
      • Postcode: 6843 NW Huisnummer: 20
    • Type machtiging
      • Toestemming gegevenslevering
      • Aanvragen Informatieproducten
      • Meldingen
      • (oor)merken
    • Datum ingang: Huidige datum invoeren.
    • Datum einde: Leeg laten.
    • Volgende>overeenkomst akkoord>volgende
  • Het is de bedoeling dat u voor het relatienummer alle vier de machtigingen aanzet.

Als u de machtigingen heeft aangezet kunt u direct meldingen doen via de systemen van CRV. Lukt dit toch niet? Neem contact op met de Klantenservice.

Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

Hoe trek ik een I&R melding in?

Ga hiervoor naar: https://apps.crv4all.nl/veemanager/menu/meldoverzicht

Hier staan alle meldingen van de afgelopen week.

  • Pas de periode aan om ‘oudere’ meldingen op te halen.
  • Vul bij ID-code het levensnummer in. Alle meldingen die bij dit dier horen komen nu in beeld.
  • Achter de in te trekken melding staat ‘herstellen/intrekken’. Klik hierop. Vervolgens kiest u voor intrekken I&R melding en klikt u twee keer op OK. De melding is nu ingetrokken.

Opmerkingen:

  • Aan- en afvoermeldingen:
    • Alle aan- en afvoermeldingen kunt u binnen negen kalenderdagen na de melddatum intrekken. Ook de meldingen met een definitieve status. 
  • Doodgeboortes:
    • Doodgeboortes die gemeld zijn via de destructor (Rendac) komen niet in het meldoverzicht van CRV. Via onze systemen kunnen deze meldingen dan ook niet hersteld of ingetrokken worden. Dit kan alleen via de site van de RVO (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland). De link naar deze site is: http://mijn.rvo.nl
    • Doodgeboortes kunnen gedurende zeven kalenderdagen na melddatum ingetrokken worden.
  • Geboorte:
    • Als een geboortemelding is ingetrokken dan verdwijnt deze volledig uit het systeem. U kunt het dier opnieuw melden met de juiste gegevens. De geboorte wordt dan opnieuw verwerkt met de daarbij behorende producten.
    • Als een geboortemelding is hersteld dan komt deze bij CRV als wijziging binnen. Alleen bij een herstel van de moeder bestellen wij een nieuwe registratiekaart. Het dier moet dan wel voor de eigen opfok gemeld zijn en er moet een deelname aan registratiekaarten zijn.
      Bij alle andere wijzigingen sturen wij niet automatisch een nieuw geboortebewijs of nieuwe registratiekaart. Wilt u deze toch ontvangen? Neem dan contact op met de Klantenservice.
    • Geboortes kunnen gedurende zeven kalenderdagen na melddatum ingetrokken worden.
  • Alle andere meldingen kunnen tot maximaal zeven kalenderdagen na melddatum in het I&R systeem worden ingetrokken. Daarna kunt u een melding alleen nog schriftelijk herstellen bij het RVO. Dat kan digitaal via Digitaal post of via de reguliere post. Meer informatie vindt u op http://www.rvo.nl 
Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

Hoe voer ik een geboortemelding in?

U kunt een geboortemelding doorgeven via:

  • VeeManager
  • Voice Response
  • De Klantenservice
  • Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)
  • Eigen managementsysteem

VeeManager

Ga naar: https://apps.crv4all.nl/veemanager/menu/geboorte

Bijzonderheden bij het invullen:

  • Bij ‘Kalf’ kiest u een levensnummer uit de lijst of vult u een werknummer in.
  • Bij ‘Geboortedatum’ kiest u een datum uit de kalender of vult u de datum in. 
  • Bij ‘Moeder’ kiest u een levensnummer uit de lijst of vult u een werknummer of diernummer in.
  • Bijzonderheden en naam (optioneel):
    • Naamgeving kan staan op: geen naam, automatisch volgnummer of naam opgeven. Voor het wijzigen van type naam neemt u contact op met de Klantenservice
  • Heeft u alles ingevuld? Klik dan twee keer OK. De melding is nu ingevoerd.

Opmerkingen:

  • U heeft 80 werkdagen (vier maanden) de tijd om een I&R melding te doen. Lever oudere meldingen schriftelijk aan bij het RVO. Zij leggen dan de melding vast.
  • Meldt u een kalf met een geboortedatum ouder dan drie werkdagen? Dan krijgt u de waarschuwing ‘melding is buiten de wettelijke termijn’ in beeld. De melding is wel gewoon vastgelegd. Het RVO rekent een tarief van €1,08 per (te late) melding.
Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

Hoe voer ik een importmelding in?

U kunt op verschillende manieren een importmelding invoeren:

  • Via VeeManager
  • Via schriftelijke aanlevering bij de Klantenservice
  • Via de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)
  • Via een eigen managementsysteem

VeeManager:

Ga naar https://apps.crv4all.nl/veemanager/menu/import

Bijzonderheden bij het invullen:

  • Bij ‘volgnummer melding’: Hier moet u het aantal geïmporteerde dieren invullen.
  • Bij ‘Land geboorte / oorsprong’:
    • na het invullen van het eerste dier komt hier automatische het land van herkomst te staan.
    • voert u een dier uit een ander land in, pas dan het land aan

Bijzonderheden:

  • Stuur na het invoeren de paspoorten samen met een geleideformulier naar de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Waar kan ik een geleideformulier importrunderen EU-Landen vinden?
  • Zet bij het invoeren van de ID-code van dieren geïmporteerd uit Tjechië of Slowakije de laatste drie cijfers uit het levensnummer van het dier zelf (zoals vermeld op het paspoort) vooraan bij de invoer van de ID-code.
    Neem bij de moeder de ID-code over zoals die vermeld staat op het paspoort. Daar hoeft u niet te schuiven met de nummers.

Opmerkingen:

  • U heeft 80 werkdagen (vier maanden) de tijd om een I&R melding te doen. Oudere meldingen moet u schrifelijk bij het RVO aanleveren. Zij leggen de melding dan vast.
  • U kunt een datum ouder dan drie werkdagen vastleggen door ‘andere datum’ aan te klikken en dan een andere datum in te typen. U krijgt dan de waarschuwing ‘melding is buiten de wettelijke termijn’ in beeld. De melding is echter wel gewoon vastgelegd. Het RVO rekent een tarief van €1,08 per (te late) melding.
Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

Hoe vraag ik een paspoort aan?

U kunt een paspoort aanvragen via:

  • VeeManager
  • De Klantenservice
  • Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

VeeManager

Ga naar: https://apps.crv4all.nl/veemanager/menu/paspoort

Controleer het e-mailadres en vul de levensnummers in. Klik dan twee keer op OK. De bestelling is nu ingevoerd.

Bijzonderheden:

  • Een paspoort is drie werkdagen geldig. De dag van aanvraag telt daarin mee.
  • Na invoer en controle door het RVO worden de paspoorten naar het opgegeven e-mailadres gestuurd.
  • U krijgt per aangevraagd paspoort één mail. U vindt het paspoort in de bijlage.
Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

Ik wil een I&R melding invoeren, maar krijg de foutmelding: Geen toegang tot I&R, MFIRD – 00342 – Geen door de opgegeven houder verleende machtigingen gevonden. Wat moet ik doen?

Bij het RVO (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland) is er geen machtiging voor CRV vastgelegd. Informatie over hoe u deze machtiging alsnog kunt vastleggen vindt u bij Hoe leg ik de machtiging voor CRV vast op de site van het RVO?

Een machtiging is noodzakelijk. Als deze ontbreekt:

  • kunt u meldingen alleen via het RVO doen
  • kunt u zelf geen meldingen doen via de systemen van CRV
  • kan CRV geen meldingen voor u doen
Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

Waar kan ik een geleideformulier importrunderen EU-Landen vinden?

U kunt het formulier vinden op de site van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) http://mijn.rvo.nl.
Voer in de zoekfunctie ‘geleideformulier importrunderen’ in om bij het formulier te komen.

Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?

Waarom kan ik geen meldingen doen in het I&R en krijg ik de fout ‘MFIRD-00164 – Het relatienummer van de houder is niet bekend’?

Heeft u altijd meldingen gedaan en is dat nu niet meer mogelijk? Wellicht heeft de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) iets aan uw gegevens aangepast.

Dit is waarschijnlijk het geval als u op geen enkele manier I&R meldingen kunt doen (meestal gedurende één week). Normaal gesproken brengt RVO u schriftelijk op de hoogte voordat ze uw gegevens aanpassen. Neem contact op met het RVO als dat nu niet gebeurd is.

Voorbeelden van gegevens die het RVO gewijzigd kan hebben:

  • Kamer van Koophandel nummer
  • Naam
  • Adres (gegevens)

Heeft het RVO geen wijziging in uw gegevens doorgevoerd en krijgt u toch genoemde fout? Neem dan contact op met de Klantenservice.

Heeft deze informatie u geholpen?
Heeft u niet gevonden wat u zocht?